Nie myli się tylko ten, kto nie robi nic. Dlatego popełnianie błędów w prowadzeniu salonów fryzjerskich nie jest niczym wyjątkowym i niespotykanym. Najważniejsze, abyśmy starali się popełniać ich jak najmniej, a jednocześnie umieli wyciągać z nich lekcję. Jeszcze lepiej, jeśli naukę wyciągamy nie tylko z własnych, ale też cudzych potknięć – dlatego dziś przyjrzyjmy się 5 błędom, które najczęściej popełniane są w salonach fryzjerskich.
Higiena to podstawa
Błędem jest zapominanie o prawidłowej higienie salonu. Niestety, nie każdy zakład stosuje się do zasad choćby najmniej restrykcyjnych wymogów, nie mówiąc już o zasadzie dobrego smaku. W efekcie traci klientów, którzy widząc nieporządek, boją się zobaczyć to samo na własnych głowach.
Słaba reklama
Branża fryzjerska jest niezwykle specyficzna, dlatego warto dobrze wykorzystać jej cechy i nie ograniczać się do uniwersalnych metod promocji. Nie powinniśmy również zakładać, że klienci “przecież wiedzą” o naszym istnieniu – bo możemy solidnie się zaskoczyć. Nawet, jeśli nasz salon funkcjonuje w danym miejscu od wielu lat, jeśli nie będziemy na bieżąco dbać o jego promocję, może okazać się, że mało kto o nim słyszał. Warto zatem zastanowić się kto jest tak naprawdę naszą grupą docelową, a potem wykorzystać wszelkie możliwe środki, by do tej grupy dotrzeć.
Niewłaściwe umiejętności pracowników
To częsty i zdecydowanie dyskwalifikujący błąd. Nawet, jeśli salon został otwarty przez świetnego specjalistę i pasjonata, zatrudnienie niekompetentnych osób może sprawić, że klienci będą omijać go szerokim łukiem. Pracownicy są bowiem wizytówką naszego salonu. Jeśli ich zachowanie czy schludność pozostawiają wiele do życzenia, a do tego obcinają niedokładnie i nie wsłuchują się w prośby klientów, wówczas trudno liczyć na sukces. Tylko wysoka jakość usług ma szansę się obronić.
Sprwadź również: Salony urody coraz chętniej promują się z influencerami
Kontakt z klientami
Czyli jego brak lub nieumiejętność dostosowania przekazu do swojej grupy docelowej. Przygotowując komunikację należy zawsze mieć na uwadze, kim jest osoba, do której się zwracamy. Jak należy do niej mówić, by przyciągnąć jej uwagę?
Aby utrzymywanie stałego kontaktu z klientami nie stanowiło problemu, warto skorzystać z odpowiedniego oprogramowania, które nie tylko pozwoli nam lepiej zarządzać czasem i samym salonem, ale także ułatwi zbieranie danych o kliencie i umożliwi łatwy i szybki kontakt z osobami, które choć raz odwiedziły nasz salon. Pozwoli m.in. na wysyłanie spersonalizowanych wiadomości do wybranych osób (np. klientów, którzy nie zjawili się już pół roku) lub ogólnych komunikatów do wszystkich klientów z bazy (np. z informacją o urlopie).
Brak c zasu
Brak lub niewłaściwe nim zarządzanie. Jeśli bowiem nie potrafimy dobrze zorganizować swojej pracy, nie będziemy także w stanie dostarczać klientom takiej obsługi, na jaką zasługują – co sprawi, że wkrótce opuszczą nas dla konkurencji. Na szczęście i tutaj możemy liczyć na wsparcie nowoczesnych technologii. Z dobrym systemem do zarządzania salonem łatwo przygotujemy harmonogram pracy, a raz stworzony skopiujemy na następne tygodnie i miesiące, w razie potrzeby odpowiednio go modyfikując. W ten sposób przejrzyście rozplanujemy wszystkie zadania, dzięki czemu żadna ważna kwestia nigdy nie umknie naszej uwadze.
Wybierając pracę w salonie fryzjerskim i zarządzając nim, musimy mieć na względzie zwłaszcza dobro klienta. Dla niego musimy zatem dążyć do eliminowania błędów oraz wprowadzania ulepszeń – np. takich, jak nowoczesny system do zarządzania salonem, np. Versum.pl. Dziś wygranie walki o względy klientów jest bowiem niemożliwe bez odpowiedniego wsparcia technicznego.